Page 41 - E-DERGİ OCAK 01
P. 41

ÖĞRENİYORUZ


































                                                                              zaman ve mekân içinde ken-    ile bilginin ve öğrenmenin oldu-
                ursa Büyükşehir Beledi-   gerçekleştirilmesi sağlanmış-       dilerini ve insanları anlama,   ğu her yer okuldur” anlayışıyla
            Byesi iş birliği ile yürütülen   tır.  “Müzelerde sadece tarih    kültürel mirası devam ettirme;   ilimizde 149 okul dışı öğrenme
            müzede öğrenme çalışmaları    öğretilir” tabusunu yıkmak için     geçmişi, bugünü ve geleceği   ortamı belirlenmiş ve 48 farklı
            kapsamında okul öncesinden    örneğin; Göç Tarihi Müzesi’nde      anlamlı biçimde ilişkilendirme;   dersin kazanımları ile mekânlar
            ortaöğretime dek derslerin    matematik, Merinos Tekstil Sa-      kültürel varlıkları, eski eserleri   ilişkilendirilmiştir. Öğretmen-
            kazanımları ilimizdeki müzeler   nayii Müzesi’nde kimya, Yaşam    anlama, koruma ve yaşatma;    lerimiz için farklı ders ve sınıf
            ile ilişkilendirilmiş; öğretmen ve   Kültürü Müzesi’nde edebiyat   kendi kültürünü ve farklı kül-  seviyelerinde ve farklı öğrenme
            öğrenciler için uygulamalı atöl-  ve Kent Müzesi’nde fen bilgisi   türleri çok yönlü ve hoşgörülü   ortamlarında kullanılmak üzere
            yeler hazırlanmıştır. Öğretmen-  dersleri gerçekleştirilmiştir.   bir yaklaşımla tanımalarına ve   ders planları hazırlanmıştır.
            lerimize müzede ders süreçle-  Ders kazanımlarının yanı sıra      anlamalarına katkı sağlanmıştır.    Bir sonraki sayımızda okul
            rini ilk elden deneyimlemeleri   kültürel mirasın aktarılması için   Bursa İl Millî Eğitim Müdürlüğü,   dışı öğrenme faaliyeti olarak
            için müzede öğrenme-öğretme   de “Çarşı Canlanıyor”, “Müzede      öncelikle müzelerde gerçek-   gerçekleştireceğimiz ve ilimize
            konulu eğitimler düzenlen-    Olay Var”, “Masal Masal İçinde”,    leştirdiği okul dışı öğrenme   özel hazırlanan “Ağaçların Diliyle
            miş ve planlamalar yapılarak   “Göç Hikâyeleri” gibi atölyeler de   çalışmalarını daha kapsamlı   Bursa” ve “Kentimin Öyküsü”
            eğitime katılan her öğretme-  uygulanmıştır. Müzede öğren-        ve sistematik hâle getirerek   programlarımızın süreçlerini
            nin sınıfı ile müzede derslerini   me ile öğrencilerimiz, özellikle   “Okulum Bursa” projesi altında   sizlerle paylaşacağız.               41
                                                                              yürütmektedir. “Okulum Bursa
                                                                                                                                                               41 41
   36   37   38   39   40   41   42   43   44   45   46