Page 12 - E-DERGİ MART 02
P. 12
STRA
STRATEJİ GELİŞTİRMETEJİ GELİŞTİRME
EĞİTİM PROJELERİMİZ EĞİTİMDE SÜREKLİ İYİLEŞTİRME MODELİ Z PLANI
Gençlerin, karar alma süreçlerine ve çalışma hayatının her alanına etkin olarak
İlimizde ortak bir okul gelişim kültürü ve her okul düzeyinde erişil-
katılımını sağlamak;
mek istenen yüksek standartlar oluşturularak sürdürülebilir değer
• Gençlerin sorunlarından, gereksinmelerinden ve beklentilerinden yola çıkıla-
yaratmaya odaklı ve değerleri, eylemleriyle uyumlu bir kültüre sahip
rak, bu konularda çözüm önerileri ve projeler üretmek;
• Gençlerin daha çok sorumluluk üstlenmesi hedefinin gerçekleştirilmesineyö-
“Üstün Performanslı Okullar” dönüşümünü sağlamak.
nelik işlevleri yerine getirmek.
SÜREKLİ EĞİTİM MERKEZİ OKULUM BURSA
Okulöncesi, ilköğretim ve ortaöğretim öğrencilerinin ders içi kaza-
Yönetici, öğretmen, öğrenci ve velilerimizin öneri ve görüşleri doğ- nımlarını okul dışı öğrenme ortamlarında (müzeler, bilim merkezleri,
rultusunda pratiğe yönelik atölyeler gerçekleştirilerek kişisel ve kütüphaneler, sanat merkezleri, teknoparklar, ziyarete açık endüstriyel
mesleki gelişimlerine katkı sağlamak. kuruluşlar) gerçekleştirerek; disiplinler arası bir öğrenme ortamı
sunmak.
ZEKÂ OYUNLARI HAREKETİ MESLEKİ EĞİTİMİN TARİHSEL KÖKLERİ (BURSA ÖRNEĞİ)(BURSA ÖRNEĞİ)
Eğitimin en önemli öğesi olan öğretmenlerin zekâ oyunları alanında
mesleki ve kişisel gelişimlerine katkı sağlayarak yeni yaklaşım ve Türk Mesleki Eğitim Sistemi’nin gelişiminin tarihsel perspektiften ele
farkındalıklarla gelişimlerinin desteklenmesi ve yarışmalar organi- almak.
ze edilmesi amaçlanmak.
ERKEN ÇOCUKLUK EĞİTİMİ (EÇEP) ŞİDDETE YÖNETSEL BAKIŞ
Öğretmenlerin mesleki gelişimine katkıda bulunmak, okul önce- Bursa ilinde resmî liselerde öğrenci, öğretmen, yönetici ve veli boyutun-
si eğitim kurumlarının kapasitesini geliştirmek ve toplumda okul da yaşanan şiddet eylemlerinin türü, yönü, sıklığı, kaynağı, alınan ön-
öncesi eğitimin önemi konusunda farkındalık yaratarak okullaşma lemler, izlenecek stratejiler konusunda okul yöneticilerinin tutumları ve
oranında artış sağlamak. görüşlerinin belirlenmesi
BURSA İNOVASYON MERKEZİ UZAKTAN EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME (e-Değerlendirme)(e-Değerlendirme)
Öğrencilerin yaratıcılık, yenilikçilik, girişimcilik alanında bilgi ve be- Öğretmenlerin ölçme değerlendirme ile ilgili öz yeterlik algılarını sap-
tamak, uzaktan eğitimde bilişim teknolojilerini kullanabilme bilgi ve
cerilerinin arttırılarak, erken yaştan itibaren girişimcilik kültürünün becerisini tespit etmek ve öğretmenlerde tamamlayıcı (alternatif) ölç-
yaygınlaştırılmasını sağlamak.
me değerlendirme araçları ile ilgili farkındalık oluşturulması
FİKRİM DEĞERLİ… ERASMUS+ AKREDİTASYONU (2021-2027)
Ortaöğretim okullarının öğrenci ve öğretmenlerinde fikrî ve sınaî 7 yıl boyunca YÜRÜTÜLECEK FAALİYETLER
mülkiyet ile yenilikçilik bilincinin oluşmasına yönelik çeşitli çalışma- • Okul Eğitimi Akreditasyonu • Yetişkin Eğitimi Akreditasyonu
lar yapılması ve patent-marka konusunda yetkin kişiler yetişmesine • Mesleki Eğitim Akreditasyonu • Gençlik Akreditasyonu
12 katkı sağlanması
12 12