Page 12 - E-DERGİ MART 02
P. 12

STRA
                                              STRATEJİ GELİŞTİRMETEJİ GELİŞTİRME
                    EĞİTİM  PROJELERİMİZ  EĞİTİMDE SÜREKLİ İYİLEŞTİRME MODELİ                                  Z PLANI








                                                                                                                Gençlerin, karar alma süreçlerine ve çalışma hayatının her alanına etkin olarak
                                             İlimizde ortak bir okul gelişim kültürü ve her okul düzeyinde erişil-
                                                                                                                katılımını sağlamak;
                                             mek istenen yüksek standartlar oluşturularak sürdürülebilir değer
                                                                                                                • Gençlerin sorunlarından, gereksinmelerinden ve beklentilerinden yola çıkıla-
                                             yaratmaya odaklı ve değerleri, eylemleriyle uyumlu bir kültüre sahip
                                                                                                                 rak, bu konularda çözüm önerileri ve projeler üretmek;
                                                                                                                • Gençlerin daha çok sorumluluk üstlenmesi hedefinin gerçekleştirilmesineyö-
                                             “Üstün Performanslı Okullar” dönüşümünü sağlamak.
                                                                                                                 nelik işlevleri yerine getirmek.

                                           SÜREKLİ EĞİTİM MERKEZİ                                              OKULUM BURSA
                                                                                                                Okulöncesi, ilköğretim ve ortaöğretim öğrencilerinin ders içi kaza-
                                             Yönetici, öğretmen, öğrenci ve velilerimizin öneri ve görüşleri doğ-  nımlarını okul dışı öğrenme ortamlarında (müzeler, bilim merkezleri,
                                             rultusunda  pratiğe  yönelik  atölyeler  gerçekleştirilerek  kişisel  ve   kütüphaneler, sanat merkezleri, teknoparklar, ziyarete açık endüstriyel
                                             mesleki gelişimlerine katkı sağlamak.                              kuruluşlar) gerçekleştirerek; disiplinler arası bir öğrenme ortamı
                                                                                                                sunmak.





                                            ZEKÂ OYUNLARI HAREKETİ                                    MESLEKİ EĞİTİMİN TARİHSEL KÖKLERİ (BURSA ÖRNEĞİ)(BURSA ÖRNEĞİ)

                                             Eğitimin en önemli öğesi olan öğretmenlerin zekâ oyunları alanında
                                             mesleki ve kişisel gelişimlerine katkı sağlayarak yeni yaklaşım ve   Türk Mesleki Eğitim Sistemi’nin gelişiminin tarihsel perspektiften ele
                                             farkındalıklarla gelişimlerinin desteklenmesi ve yarışmalar organi-  almak.
                                             ze edilmesi amaçlanmak.






                                      ERKEN ÇOCUKLUK EĞİTİMİ (EÇEP)                                            ŞİDDETE YÖNETSEL BAKIŞ

                                             Öğretmenlerin mesleki gelişimine katkıda bulunmak, okul önce-      Bursa ilinde resmî liselerde öğrenci, öğretmen, yönetici ve veli boyutun-
                                             si eğitim kurumlarının kapasitesini geliştirmek ve toplumda okul   da yaşanan şiddet eylemlerinin türü, yönü, sıklığı, kaynağı, alınan ön-
                                             öncesi eğitimin önemi konusunda farkındalık yaratarak okullaşma    lemler, izlenecek stratejiler konusunda okul yöneticilerinin tutumları ve
                                             oranında artış sağlamak.                                           görüşlerinin belirlenmesi







                                          BURSA İNOVASYON MERKEZİ                                UZAKTAN EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME (e-Değerlendirme)(e-Değerlendirme)

                                             Öğrencilerin yaratıcılık, yenilikçilik, girişimcilik alanında bilgi ve be-  Öğretmenlerin ölçme değerlendirme ile ilgili öz yeterlik algılarını sap-
                                                                                                                 tamak, uzaktan eğitimde bilişim teknolojilerini kullanabilme bilgi ve
                                             cerilerinin arttırılarak, erken yaştan itibaren girişimcilik kültürünün   becerisini tespit etmek ve öğretmenlerde tamamlayıcı (alternatif) ölç-
                                             yaygınlaştırılmasını sağlamak.
                                                                                                                 me değerlendirme araçları ile ilgili farkındalık oluşturulması






                                           FİKRİM DEĞERLİ…                                         ERASMUS+ AKREDİTASYONU (2021-2027)

                                             Ortaöğretim  okullarının  öğrenci  ve  öğretmenlerinde  fikrî  ve  sınaî   7 yıl boyunca YÜRÜTÜLECEK FAALİYETLER
                                             mülkiyet ile yenilikçilik bilincinin oluşmasına yönelik çeşitli çalışma-  • Okul Eğitimi Akreditasyonu  • Yetişkin Eğitimi Akreditasyonu
                                             lar yapılması ve patent-marka konusunda yetkin kişiler yetişmesine   • Mesleki Eğitim Akreditasyonu  • Gençlik Akreditasyonu
                  12                         katkı sağlanması

           12 12
   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16   17