Page 13 - E-DERGİ MART 02
P. 13
STRA
STRATEJİ GELİŞTİRMETEJİ GELİŞTİRME
EĞİTİM PROJELERİMİZ
SES!OL: İstismara Karşı Ses Ol Geleceğe Umut Ol!. eTwinning BURSA
21. yüzyılın ve geleceğin insanlarına hitap edebilen, değerleriyle barışık aynı zamanda
Özel eğitim gereksinimi olan çocuklara eğitim veren özel eğitim okulu dünya ile entegre, öğrenciyi merkeze alarak öğretmeni çözüm odaklı ve tasarımcı bir role
öğretmenlerinin çocuk istismarı konusundaki farkındalıklarını ve bilgi teşvik eden, teknolojiyi araç olarak kullanmayı bilen, iş birliği içerisinde ve takım hâlinde
çalışmayı önemseyen öğretmenlerimizin dijital eğitim araçları aracılığıyla, yaratıcı, eleştirel
seviyelerini yükseltmek düşünmeyi geliştirecek projeler üretip, maddi dünyada başarabildiklerimizin ışığında, ma-
nevi yönden de gelişimi ve olgunlaşma anlayışını edindirebilmektir.
JuezLTI We All Belong Here: Creating Safe And Diverse City SpacesDiverse City Spaces
Mahrum kentsel topluluklar bağlamında kullanılan güçlendirmekavramını yeni-
Biçimlendirme dilleri, programlama ve veri tabanları gibi bilgisayar alış- den düşünmek
tırmalarının otomatik olarak değerlendirilmesine izin veren bir araç ha- • Hem yetişkinlerle çalışan profesyonelleri hem de öğrencilerin kendilerini,
zırlayarak soru havuzu oluşturulması şehrin sakinlerinin gerçek ihtiyaçlarına dayalı aktiviteler tasarlayıp uygulayarak
yaratıcı ve daha kapsayıcı kentsel alanlar için kılavuzlar ve araçlar ile donatmak.
Let’s Talk OKULUN ÖTESİNDE: Bey
OKULUN ÖTESİNDE: Beyond Schoolond School
Let’s Talk Projesi öğretmenleri Native ile bir araya getirir. Role-play, group&- Okul dışı öğrenme ortamlarını doğru ve etkili kullanmak için öğretmenlik mes-
pair work, gaming, singing a song, discussion ve problem çözme gibi öğretim lek profilini güçlendirmek; okul dışındaki mekanlarda eğitim sorumlusu olarak
yöntem ve tekniklerini uygulayarak yabancı dil konuşma becerilerini geliştirir- görev alanları, öğretmen ve öğrencilerle aynı amaç doğrultusunda bir araya ge-
ken, farklı okullarda görev yapan öğretmenlerin deneyimlerini paylaşmasını tirmek; yaşadığımız dünyanın kültürel, doğal ve endüstriyel mirasının sosyal ve
sağlayarak mesleki yeterliliklerini geliştirme eğitimsel değerini gelecek kuşaklara aktarmak.
ALLready a Success to School Life Today’s Children, Tomorrow’s ChangemakersChangemakers
Öğrencilerin okula hazır hâle getirilmesi için eğitim alanındaki mevcut Bursa Çocuk Girişimci Merkezi projemiz ile bir paralellik gösterecek
ihtiyaçların belirlenmesi ve okulun tüm dinamik öğelerinin işe koşula- şekilde kurgulanmıştır ve temelde Erasmus Hibe Programından fayda-
rak geleneksel okul oryantasyon programlarının güncellenmesi lanılarak Bursa Çocuk Girişimci Merkezi projesinin sürdürülebilirliğini
arttırmak.
Code is Loading Cooperation Project on Innovation on AR in Public Works Public Works
Farklı ülkelerden kodlama ve yazılıma ilgi duyan öğrencilerin bir araya geldiği, Sektör içindeki iş kazalarının önlenmesi fikrinden yola çıkarak kurgu-
farklı yazılım dilleri için eğitim videolarının, dokümanların, e-öğrenme araç- lanan proje ile; İnşaat Teknolojisi alanı öğretiminde etkin teknoloji kul-
larının ve belirli dönemlerde yapılacak webinarların yer aldığı, açık kaynaklı, lanımı için uluslararası alanda kullanılabilir mobil artırılmış gerçeklik
karşılıklı etkileşime dayalı, ücretsiz ve kolay erişilebilir yenilikçi bir kodlama uygulaması geliştirilecektir.
platformu oluşturmak.
CreaSTEAM (Co-thinking and Creation for STEAM diversity-gap reduction)diversity-gap reduction)
Spatial Awareness for Vulnerable Learners with AR-Toolswith AR-Tools
STEAM alanında çeşitliliği teşvik etmek için etkili aktivite paketleri uygulayarak
okullar için bir çerçeve programı geliştirmek,
• Steam alanında ve mesleklerindeki çeşitliliği sağlamak ve boşluğunu ele Mesleki eğitim öğrencileri için öğrenme sürecini kolaylaştırmak, so-
almak için çocuklar ve gençler arasında STEAM ve en iyi uygulamaları teşvik mutlaştırmak ve mekânsal farkındalığı artırmak,
etmeye ilişkin girişimleri/uygulamaları haritalandırma • Mesleki eğitim öğrencileri için teknolojik gelişmelere uygun öğren-
me süreçleri oluşturarak istihdam edilebilirliği artırmak, 13
• Teknik öğretmenleri Artırılmış gerçeklik ile tanıştırmak ve derslerde
aktif kullanımı için gerekli eğitimleri vererek motivasyon sağlamak,
• Artırılmış Gerçeklik uygulamalarının eğitimde kalıcı olarak 13 13
kullanılmasını sağlamak.