Yaşanabilecek Sıkıntılar:
Canlı dersinize giriş yaptıktan sonra, size ders sırasında yardımcı olabilecek bir ya da birkaç öğrencinizi "Yardımcı Yönetici" olarak belirleyebilirsiniz. Belirlenen yardımcı yönetici;
Yardımcı Yönetici Belirleme
Sorun devam ediyorsa FATİH Çağrı Merkezine 444 7 555 bildirin.
Sorun devam ediyorsa FATİH Çağrı Merkezine 444 7 555 bildirin.
"ETKİLEŞİMLİ TAHTA" sisteminiz bir hata sonucu donmuş, takılmış ise sisteminizi yeniden başlatmanız gerekebilir. Ürünün işletim sistemi üzerinden sistemi kapatmaya cevap vermemesi durumunda güç düğmesini 4 saniye kadar basılı tutunuz.
Önemli !
"ETKİLEŞİMLİ TAHTA" ürününüzü yukarıda açıklandığı şekilde kapatıyor olmanız, kaydedilmemiş verinin kaybına sebep olur.
Sorun devam ediyorsa FATİH Çağrı Merkezine 444 7 555 bildirin.
Sorun devam ediyorsa FATİH Çağrı Merkezine 444 7 555 bildirin.
Starboard yazılımını çift açma değil ancak 2 ayrı sayfa olarak kullanma olasılığı vardır, bu da 2 ayrı Starboard gibi kullanılabilir. Bunun için araçlar menüsünden "ikili sayfa" tercihinin yapılması gerekmektedir.
Büyük .pdf dosyalarını Starboard yazılımına aktarmada sorunlar yaşanmaktadır.
Çok sayfaya ve farklı sayfa boyutlarına sahip PDF dosyaları alınırken her sayfa, Dosya Al iletişim penceresinde belirtilen orana göre alınır.
Sorun devam eder ise; Büyük dosyaları Starboard'a almak için PDF ya da ilgili dosya açılır, dosyadan yazdır dedikten sonra starboard capture yazıcı olarak seçilir, istediğimiz sayfaları yazdır dediğimizde Starboardın içine sadece belirli sayfalar atılmış olur.
Starboard'da "Dosya" veya "Yerleştir" menüsünden ya da Galeri Widgetinden bir resim dosyası alınırken bazı durumlarda belli resimlerin doğru alınmasına ilişkin sorunlar yaşanmaktadır.
Bu durumdan önce resim farklı bir biçime dönüştürülür.
Eğer ".dib" dosya uzantısına sahip sabit resim dosyaları alınırken herhangi bir sorun yaşanırsa dosya uzantısı ".bmp" olarak değiştirilir.
Bir dosya almayı başlattığınızda eğer dosyayla ilişkili uygulamanın yazdırma iletişim penceresi görüntülenirse StarBoard Belge Yakalama yazıcısını seçip yazdırmayı başlatın.
Dosya alınırken StarBoard Belge Yakalama yazdırma işini doğrudan iptal etmeyin.
Eğer yazdırma işi iptal edilirse dosya düzgün alınamayabilir.
USB aygıtları takmak "ETKİLEŞİMLİ TAHTA" ürününüzün klavye, mouse, yazıcı, tarayıcı, dijital kamera gibi usb aygıtlar için 2 adet USB 3.0 girişi vardır. USB (Universal Serial Bus) endüstri standardı bilgisayarlar için geliştirilmiştir. Pnp (Plug and Play - Tak ve Çalıştır) teknolojisini desteklemektedir, böylelikle ürününüze usb aygıt takarken veya üründen bu aygıtları çıkarırken "ETKİLEŞİMLİ TAHTA" ürününüzü kapatmak durumunda kalmayacaksınız.
İlgili USB aygıt için doğru sürücü kurulu olduğundan emin olun.
Arızayı bildirdiğiniz süreyi kaydederek, Faz-2 Etkileşimli Tahtalar için sözleşmenin;
"16.7.2.1. Malın tamir süresi en fazla 10 iş günüdür. Bu süre mala ilişkin arızanın yükleniciye veya yetkili servise bildirildiği tarihinden başlar. Malın arızasının 10 iş günü içerisinde giderilememesi halinde yüklenici tamir sonuna kadar benzer özelliklere sahip başka bir malı idareye tahsis eder.
16.7.2.2. Malın İdareye teslim edildiği tarihten itibaren, kullanım hataları dışında yukarıda belirlenen garanti süresi içinde kalmak kaydıyla, bir yıl içerisinde; aynı arızanın 2'den, fazla tekrarlanması veya farklı arızaların 4'tan, fazla meydana gelmesi veya belirlenen garanti süresi içerisinde farklı arızaların toplamının 6'dan fazla olması ve bu arızaların maldan yararlanamama sonucunu ortaya çıkarması durumunda, yüklenici mali değiştirmekle yükümlüdür. Ancak, malın birden fazla üniteden oluşması halinde yüklenici, sadece arızanın meydana geldiği ünite veya üniteleri değiştirmekle yükümlüdür.
16.7.3. Yüklenicinin sözleşmede hüküm altına alınmış olmasına rağmen; bakım ve onarım yükümlülüğünü yerine getirmekten imtina etmesi veya gecikmeli olarak yerine getirmesi nedeniyle malda oluşacak zarar ve hasarların giderilmesinden Yüklenici sorumludur. Yüklenicinin bakım ve onarım yükümlülüğünü tam veya zamanında yerine getirmemesi sebebiyle malın onarımı imkansız hale gelmişse ve bu durum garanti kapsamı dışında ise Yüklenici, malın aynısını ücretsiz temin etmekle yükümlü olacaktır.
16.7.4. Malın tamir süresi 30 günü geçmesi halinde teknik şartnameye uygun yenisi ile değiştirilecektir."
maddeleri gereğince işlem yapılacaktır.
Sorun devam ediyorsa FATİH Çağrı Merkezine 444 7 555 bildirin.
Sabit diskinize yazılmış olan veri işletim sistemi altında sistem araçlarında "Defragment" aracılığıyla yeniden bütünleştirilebilir. Sabit diskin performansını aşağıya çekebileceğinden virüs taraması yapmanız da oldukça önemlidir.
Bios bilgilendirmede sabit disk görünmüyor.
Sorun devam ediyorsa FATİH Çağrı Merkezine 444 7 555 bildirin.
Sorun devam ediyorsa FATİH Çağrı Merkezine 444 7 555 bildirin.
General Mobile Tablet Arıza
Servis tel :0850 955 15 15 TELPA
Yurtiçi Kargo Teknik Servis Kargo Anlaşma Kodu: 1000568
Arızalı tabletler ile ilgili yapılacak işlemler:
1. Öğrenciye teslim edilmeden tablet arızası tespit edilirse:
Okul idaresi kutu üzerinde ve garanti belgesi üzerinde yer alan servis numarasını arayarak yetkili servisle irtibat kuracak. Telefonla çözülemeyen bir sorunsa tablet bilgisayar setini;
Genaral Mobile Etab-20 için Yurt İçi Kargo anlaşma kodu ile (1000568) Telpa teknik servise gönderecek.
Samsung Tab A7 için Yurtiçi Kargo anlaşma kodu (460087748 ) ile Ankara BDH Merkez Servisine gönderecek.
Gönderiler orijinal kutusu ile yapılacak ve kutu içine arızayı detaylı anlatan bir yazı konulacaktır.
2. Öğrenciye teslim edildikten sonra tablet arızalanırsa:
Veli veya okul idaresi kutu üzerinde ve garanti belgesi üzerinden yer alan servis numarasını arayarak yetkili servisle irtibat kuracak. Telefonla çözülemeyen bir sorunsa tablet bilgisayar setini;
Genaral Mobile Etab-20 için Yurt İçi Kargo anlaşma kodu ile (1000568) Telpa teknik servise gönderecek.
Servis tel 0850 955 15 15 Telpa
Samsung Tab A7 için Yurtiçi Kargo anlaşma kodu (460087748 ) ile Ankara BDH Merkez Servisine gönderecek.
Gönderiler orijinal kutusu ile yapılacak ve kutu içine arızayı detaylı anlatan bir yazı konulacaktır.
Samsung Tablet Arıza
Ankara BDH Merkez Servisi : 0850 228 74 91
Yurtiçi Kargo Anlaşma Kodu : 460087748
Tablet Bilgisayarların kullanımına ilişkin ayrıntılı bilgi için Ağustos 2015 tarihinde yayınlanan 2695 sayılı Tebliğler Dergisi'ndeki Millî Eğitim Bakanliği Eğitimde FATİH Projesi Kapsamında Dağıtımı Yapılacak Tablet Bilgisayar Setlerine İlişkin Usul ve Esaslar Yönergesi için tıklayınız.
Kurumlar arasında tablet ihtiyacını karşılamak için İl Milli Eğitim Müdürlüğü' nden veya İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü'' den gelen yazı doğrultusunda yapılacak kurumlar arasındaki nakil işlemlerinde "Tablet Teslim Tesellüm Tutanağı" kullanılacaktır. Tablet Teslim Tesellüm Tutanağı' 2 nüsha hazırlanacak olup, biri teslim alan kurumda diğeri ise teslim eden kurumda kalacaktır. Teslim eden kurum Tablet Teslim Tesellüm Tutanağı' nı DYS üzerinden üst yazı ile gönderecektir.
Tablet Teslim Tesellüm Tutanağı için tıklayınız.
Tablet bilgisayar verilmeden önce PYBS üzerinden "TC Kimlik No" ile sorgulama yapılarak, kişinin üzerine tablet olup olmadığının tespit edilmesi gerekmektedir. Eğer üzerinde kayıtlı bir tablet yok ise okulda bulunan tabletlerden, "Tablet Teslim Tutanağı" 1 nüsha okulda, 1 nüsha ise tableti alan öğretmen/öğrenci de kalacak şekilde 2 nüsha halinde doldurularak tablet teslim edilebilir. Teslim sırasında öğretmen/öğrencinin tablet aktivasyonu yapılmalıdır.
Kurumun resmi e-posta adresinden btkoordinator16@meb.gov.tr adresine e-posta atarak şifre talebinde bulunabilir. Şifre güvenliğini sağlamak okul yöneticilerinin sorumluluğundadır.
Arıza kaydı oluşturmak için gerekli adımlar için tıklayınız.
Tabletin kaybolması veya çalınması durumunda, okul idaresi ve tablet sahibi tutanak tutması gerekmektedir. Hazırlanan tutanak, renkli taratılarak pybs.eba.gov.tr adresinden giriş yapılarak Kayıp/Çalıntı bölümden sisteme yüklenmesi gerekmektedir.
İl içi tablet nakil işlemi gerçekleştirmek için gerekli adımlar için tıklayınız..
İl dışı bir okula tablet bilgisayar göndermek için "İl Dışı Tablet Nakil" dosyasının doldurularak btkoordinator16@meb.gov.tr adresine okulun resmi e-posta adresinden gönderilmesi gerekmekdir.
Öğretmen eğer il içi bir okula tayin oldu ise öğretmen tablet bilgisayar sistemi ile yeni okuluna gider. Kurum "İl içi tablet nakil işlemleri nasıl yapılır?" yazısını okuyarak tablet bilgisayar öğretmenin yeni kurumuna aktarılması gerekmektedir.
Öğretmen eğer il dışı bir okula tayin oldu ise öğretmen tablet bilgisayar sistemi ile yeni okuluna gider. Kurum "İl Dışı Tablet Nakil" dosyasını doldurarak btkoordinator16@meb.gov.tr adresine resmi e-posta ile gönderir.
Öğrenci eğer il içi bir okula nakil oldu ise "İl içi tablet nakil işlemleri nasıl yapılır?" başlığını okuyarak tablet bilgisayar o kurumlara aktarılması gerekmektedir.
Öğrenci eğer il dışı bir okula nakil oldu ise "İl dışı tablet nakil işlemleri nasıl yapılır?" başlığını okuyarak tablet bilgisayar o kurumlara aktarılması gerekmektedir.
Tablet Bilgisayarların kullanımına ilişkin ayrıntılı bilgi için Ağustos 2015 tarihinde yayınlanan 2695 sayılı Tebliğler Dergisi'ndeki Millî Eğitim Bakanlığı Eğitimde FATİH Projesi Kapsamında Dağıtımı Yapılacak Tablet Bilgisayar Setlerine İlişkin Usul ve Esaslar Yönergesi'nin Üçüncü Bölüm "Öğretmen ve Öğrenci Yer Değişikliği" başlığının incelenmesi gerekmektedir.
Hayır. Öğretmen veya Öğrencinin üzerinde kayıtlı bir tablet bilgisayar sistemi varken bunu iade edip, yeni tablet bilgisayar sistemi alamaz.
Tablet bilgisayar sisteminin güncel fiyat listesine pybs.eba.gov.tr adresinde "Kayıp/Çalıntı Talimatı ve Yeni Tablet Seti Satın Alma" bölümünden ulaşabilirsiniz.
Millî eğitim bakanlığı eğitimde fatih projesi kapsamında dağıtımı yapılacak tablet bilgisayar setlerine ilişkin usul ve esaslar yönergesine göre :
Garanti kapsamı dışında kalan kullanıcı hatası durumlarında yükümlülük kullanıcıya aittir.
Tablet Bilgisayar Seti, okul tarafından http://pybs.eba.gov.tr arıza kaydı bırakılarak servise gönderilir.
Servisin değerlendirmesine göre, Kullanıcının yeni bir TBS satın alması gerektiği durumlarda; http://pybs.eba.gov.tr internet adresinden tablet bilgisayar ihtiyaç formu doldurulur. Bu durumda, TBS Yönetim Yazılımını da içeren yeni bir TBS yüklenici tarafından ücret karşılığı sağlanır.
TBS'lerin kullanıcılara tesliminden sonra yeniden aktivasyon işlemlerine başlanır.
Servisin değerlendirmesine göre, Kullanıcının yeni bir TBS satın alması gerekmediği durumlarda;
Durum, kullanıcı hatası kapsamında değerlendirilir ve garanti tarafından ücretsiz onarımı yapılmaz. Bu tarz durumlarda ürünün ücretli onarımı yapılacağını bilerek servis işlemi başlatılır.
Ekran kırılması kullanıcı hatası kapsamında değerlendirilir ve garanti tarafından ücretsiz onarımı yapılmaz. Bu tarz durumlarda ürünün ücretli onarımı yapılacağını bilerek okul tarafından http://pybs.eba.gov.tr arıza kaydı bırakılarak servise gönderilir.
Access Point Işığının Renklerine Göre Açıklamaları
YEŞİL : AP sağlıklı çalışıyor, kontrolcüye kaydolmuş ve AP'ye herhangi bir istemci bağlanmamış. Normal.
YANIP SÖNEN YEŞİL : AP açılış durumunda..
MAVİ : AP sağlıklı çalışıyor, kontrolcüye kaydolmuş ve AP'ye en az bir istemci bağlanmış. Normal.
YANIP SÖNEN MAVİ : AP yazılım güncellemesi aktif.
KIRMIZI : AP yapılandırma kurtarma durumunda. Sürekliliği devam ediyorsa AP arızalı.
YANIP SÖNEN KIRMIZI : Ethernet bağlantısı aktif değil; kablolama sorunu olabilir.
SABİT KIRMIZI : AP yazılım hatası; AP gücü kesilip tekrar verilmeli (Ethernet kablosu çıkarılıp takılmalı), tekrarlanıyorsa AP arızalı.
MAVİ, YEŞİL ve KIRMIZI DÖNÜŞÜMLÜ : Yetersiz güç girişi; kablolama göz ile kontrol edilmeli, sorun yoksa AP arızalı.
YEŞİL, KIRMIZI ve TURUNCU DÖNÜŞÜMLÜ : Merkezi kontrolcüye bağlanılmaya çalışılıyor.
Farklı zamanlı (asenkron) uzaktan eğitimler zaman ve mekandan bağımsız olup belirtilen günler içerisinde istediğiniz saatlerde girebilirsiniz. Eş zamanlı (Asenkron) eğitimlere ise belirtilen gün ve saatlerde girilir. Aksi belirtilmediği takdirde FATİH Projesi kapsamında şu an için Farklı zamanlı (asenkron) eğitimler yapmaktayız.
Telefon : 0541 861 13 96
Telefon : 0312 438 95 86 / Dahili:134-133
Mail Adresi : destek@proday.com.tr
Telefon : 0850 800 54 58
Mail Adresi : destek@mainty.com.tr