Sık Sorulan Sorular


ETKİLEŞİMLİ TAHTA

Etkileşimli Tahta Vestel Çağrı Merkezi

0850 2224870 Okul kurum kodu ve tahtanın seri numarası ile arıza kaydı bırakabilirsiniz. 
vet@vestel.com.tr  adresine mail atabilirsiniz.

  1. Elektrik kesintisini,
  2. Ana güç anahtarını,
  3. Enerji kablosu bağlantısını,
  4. Ekranın led lambasının yandığını,
  5. Bilgisayarın düğmesi açıklığı,
  6. LED Ekran için doğru görüntü kaynağı (dahili bilgisayar) seçimini,
  7. Parlaklık seviyesini,
  8. Ekran görüntüsünü,
  9. Kullanıcı kimliği/Kart okumasının yapılıp yapılmadığını kontrol ediniz.
Sorun devam ediyorsa FATİH Çağrı Merkezine 444 7 555 bildirin.
 
  1. HDMI kablosu harici bilgisayara bağlı olduğunu,
  2. Öğretmen masasındaki USB port harici bilgisayara bağlı olduğunu,
  3. HDMI kablosu LED ekrana bağlı olduğunu,
  4. USB kablosu LED ekrana (ET üzerindeki port değil) bağlı olduğunu,
  5. Harici bilgisayar açık olduğunu,
  6. Harici bilgisayarda Dokunmatik için gerekli sürücülerin kurulu olduğunu kontrol ediniz.
Oynatma ve kaydetme sesi seviyesini ayarlayın. Kaydeden kaynak aygıtın doğru çalıştığından emin olun.
  1. Anahtar deliğinde yabancı bir cisim olup olmadığını,
  2. Raylarda herhangi bir yabancı cisim olup olmadığını kontrol ediniz.
FATİH Çağrı Merkezine 444 7 555 bildirin.
  1. Internet/Altyapı sorunu var mı?
  2. Okuldaki diğer sistemler çalışıyor mu?

Sorun devam ediyorsa FATİH Çağrı Merkezine 444 7 555 bildirin.

  1. Ethernet kablosunu,
  2. Ağ bağdaştırıcısının etkinliğini,
  3. Browser online modunu kontrol ediniz.
Ağ sürücüsünün doğru bir şekilde kurulduğundan emin olun. Ağ kablosunun doğru takılmasını sağlayın. Sisteminizde ağ ayarlarının doğru olduğunu kontrol edin. Kullanıyor olduğunuz kullanıcı adı veya şifrenin doğru girildiğinden emin olun. Doğru ağ protokollerinin ve de ayarlarının etkinleştirildiğini görünüz.
  1. LED ekran ses seviyesini,
  2. Ses sürücüsünün ve de uygulamasının kurulumunu,
  3. Hazır beklet modunu,
  4. LED ekran ve Etkileşimli Tahta Bilgisayarı üzerindeki portlara kulaklık/hoparlör takılı olmadığını,
  5. Harici bir hoparlör kullanma durumunda kablo bağlantılarının doğru yapılıp yapılmadığını
  6. Etkileşimli tahta bilgisayarının sesi açıklığı (sağ alt köşedeki ses simgesinden ses seviyesi) kontrol ediniz.

Sorun devam ediyorsa FATİH Çağrı Merkezine 444 7 555 bildirin.

"ETKİLEŞİMLİ TAHTA" sisteminiz bir hata sonucu donmuş, takılmış ise sisteminizi yeniden başlatmanız gerekebilir. Ürünün işletim sistemi üzerinden sistemi kapatmaya cevap vermemesi durumunda güç düğmesini 4 saniye kadar basılı tutunuz.

Önemli !

"ETKİLEŞİMLİ TAHTA" ürününüzü yukarıda açıklandığı şekilde kapatıyor olmanız, kaydedilmemiş verinin kaybına sebep olur.

  1. Ethernet kablosunun takılı olduğunu,
  2. Ağ bağdaştırıcısının etkinliğini,
  3. Browser online modda olduğunu,
  4. Internete veya diğer programlara erişebilirliğini kontrol ediniz.

Sorun devam ediyorsa FATİH Çağrı Merkezine 444 7 555 bildirin.

  1. Diskin ETB doğru takıldığından emin olun.
  2. Diskin sağlamlığını kontrol ediniz.

Sorun devam ediyorsa FATİH Çağrı Merkezine 444 7 555 bildirin.

1. Windows başlangıç esnasında F8 tuşuna basılarak gelişmiş boot ayarları ekranına girilir. "Bilgisayarınızı Onarın" seçeneği ile devam edilir.
2. "Windows'u Yeniden Yükle" seçeneği seçilerek geri yükleme işlemi başlatılabilmektedir.
Sistem kurulumu tamamlandığında "C sürücüsü" altında önceki işletim sistemine ait dosyaların bulunduğu "Windows.Old" klasörü bulunmaktadır. Önceki işletim sistemine ait dosyaları bu klasörde bulabilirsiniz. Daha sonra isterseniz bu klasörü silebilirsiniz.
Not: Geri yükleme işlemleri sonrasında "Ekran Kartı" sürücüsünün yüklenmediği görülebilmektedir. Bu tür durumlarda Geri yükleme işlemi tamamlandıktan sonra "Ekran Kartı" sürücüsünün "D sürücüsü" içerisinden sürücü klasöründen veya "Sürücü CD" sinden tekrar yüklemesi gerekmektedir.
İşletim Sistemi 8.1 olan etkileşimli tahtalar için "Sistem geri yükleme" dosyasını inceleyin
Dokunmatik ekran Gömülü Bilgisayar Modülü'ne entegre olarak çalışmaktadır. "ETKİLEŞİMLİ TAHTA" ürününüze HDMI veya VGA üzerinden harici bir kaynak bağladığınızda ürününüzün dokunmatik ekran özelliğini kullanmak istiyorsanız, harici kaynağı bir USB-B tipi USB kablo ile "ETKİLEŞİMLİ TAHTA" ürününüze bağlayınız. Dokunmatik ekran kısa süre içinde aktif olacaktır."Harici kaynak bağlayarak dokunmatik ekran kullanmak için sürücü yüklemek gerekebilir. Bu durumda, ürünle birlikte verilen CD içerisinden gerekli olan dokunmatik ekran sürücüsü harici kaynak cihaza yüklenmelidir." Dokunmatik ekran o an ekranda görünen görüntüyü kontrol eder. Eğer kaynak olarak "Gömülü Bilgisayar" kullanılıyorsa dokunmatik ekran "Gömülü Bilgisayar'ı" kontrol eder. Eğer HDMI veya VGA üzerinden harici bir kaynak bağlanacak olup görüntü olarak o kaynak seçilirse, dokunmatik ekran USB kablosu o kaynağa bağlı olmak koşulu ile otomatik olarak o kaynağı kontrol edecek şekilde aktarılır.
Pdf, office,resim v.b. düzenleme yazılımlarının yazdır menüsünden "Starboard Document Capture" sanal yazıcısı ile çıktıyı startboard'a alabilirsiniz.

Starboard yazılımını çift açma değil ancak 2 ayrı sayfa olarak kullanma olasılığı vardır, bu da 2 ayrı Starboard gibi kullanılabilir. Bunun için araçlar menüsünden "ikili sayfa" tercihinin yapılması gerekmektedir.

Büyük .pdf dosyalarını Starboard yazılımına aktarmada sorunlar yaşanmaktadır.

Çok sayfaya ve farklı sayfa boyutlarına sahip PDF dosyaları alınırken her sayfa, Dosya Al iletişim penceresinde belirtilen orana göre alınır.

Sorun devam eder ise; Büyük dosyaları Starboard'a almak için PDF ya da ilgili dosya açılır, dosyadan yazdır dedikten sonra starboard capture yazıcı olarak seçilir, istediğimiz sayfaları yazdır dediğimizde Starboardın içine sadece belirli sayfalar atılmış olur.

Starboard'da "Dosya" veya "Yerleştir" menüsünden ya da Galeri Widgetinden bir resim dosyası alınırken bazı durumlarda belli resimlerin doğru alınmasına ilişkin sorunlar yaşanmaktadır.

Bu durumdan önce resim farklı bir biçime dönüştürülür.

Eğer ".dib" dosya uzantısına sahip sabit resim dosyaları alınırken herhangi bir sorun yaşanırsa dosya uzantısı ".bmp" olarak değiştirilir.

Bir dosya almayı başlattığınızda eğer dosyayla ilişkili uygulamanın yazdırma iletişim penceresi görüntülenirse StarBoard Belge Yakalama yazıcısını seçip yazdırmayı başlatın.

Dosya alınırken StarBoard Belge Yakalama yazdırma işini doğrudan iptal etmeyin.

Eğer yazdırma işi iptal edilirse dosya düzgün alınamayabilir.

Alınacak olan bir dosyada belirtilen yazdırma sayfası boyutu ayarı içeriğin gerektirdiğinden küçükse içeriğin bir kısmı kaybolabilir veya dosya StarBoard Software'e alındığında çok küçük bir yazı tipi boyutunda görüntülenebilir. Bu durumda lütfen dosyanın yazdırma sayfası boyutu ayarının içerik boyutuna uygun olduğundan emin olun.
Lütfen bu nesneleri Ofis Belgesine bir BMP, JPEG veya PNG verisi olarak yapıştırın.
PowerPoint konusu için StarBoard Software klavye kısayolları devre dışıdır. Bunlar Powerpoint'in kendi içinde kullanılabilirler.

USB aygıtları takmak "ETKİLEŞİMLİ TAHTA" ürününüzün klavye, mouse, yazıcı, tarayıcı, dijital kamera gibi usb aygıtlar için 2 adet USB 3.0 girişi vardır. USB (Universal Serial Bus) endüstri standardı bilgisayarlar için geliştirilmiştir. Pnp (Plug and Play - Tak ve Çalıştır) teknolojisini desteklemektedir, böylelikle ürününüze usb aygıt takarken veya üründen bu aygıtları çıkarırken "ETKİLEŞİMLİ TAHTA" ürününüzü kapatmak durumunda kalmayacaksınız.
İlgili USB aygıt için doğru sürücü kurulu olduğundan emin olun.

Windows'da bir .yar dosyasına çift tıklayarak StarBoard Software'ı açarsanız fare imleci "meşgul" modda takılı kalabilir. Bu durumda boş bir StarBoard Software açarak yazılım içerisinden .yar dosyalarını yüklemeyi deneyiniz.

Arızayı bildirdiğiniz süreyi kaydederek, Faz-2 Etkileşimli Tahtalar için sözleşmenin;

"16.7.2.1. Malın tamir süresi en fazla 10 iş günüdür. Bu süre mala ilişkin arızanın yükleniciye veya yetkili servise bildirildiği tarihinden başlar. Malın arızasının 10 iş günü içerisinde giderilememesi halinde yüklenici tamir sonuna kadar benzer özelliklere sahip başka bir malı idareye tahsis eder.

16.7.2.2. Malın İdareye teslim edildiği tarihten itibaren, kullanım hataları dışında yukarıda belirlenen garanti süresi içinde kalmak kaydıyla, bir yıl içerisinde; aynı arızanın 2'den, fazla tekrarlanması veya farklı arızaların 4'tan, fazla meydana gelmesi veya belirlenen garanti süresi içerisinde farklı arızaların toplamının 6'dan fazla olması ve bu arızaların maldan yararlanamama sonucunu ortaya çıkarması durumunda, yüklenici mali değiştirmekle yükümlüdür. Ancak, malın birden fazla üniteden oluşması halinde yüklenici, sadece arızanın meydana geldiği ünite veya üniteleri değiştirmekle yükümlüdür.

16.7.3. Yüklenicinin sözleşmede hüküm altına alınmış olmasına rağmen; bakım ve onarım yükümlülüğünü yerine getirmekten imtina etmesi veya gecikmeli olarak yerine getirmesi nedeniyle malda oluşacak zarar ve hasarların giderilmesinden Yüklenici sorumludur. Yüklenicinin bakım ve onarım yükümlülüğünü tam veya zamanında yerine getirmemesi sebebiyle malın onarımı imkansız hale gelmişse ve bu durum garanti kapsamı dışında ise Yüklenici, malın aynısını ücretsiz temin etmekle yükümlü olacaktır.

16.7.4. Malın tamir süresi 30 günü geçmesi halinde teknik şartnameye uygun yenisi ile değiştirilecektir."

maddeleri gereğince işlem yapılacaktır.

Aşağıdaki adımlar uygulanması sorunu giderecektir.
1.Ağ ve paylaşım merkezi
2.Bağdaştırıcı ayarlarını değiştirme
3.Wi-Fi
4.Devre dışı bırak (Kullanıcı Adı:EBAAdmin  Şifre:Okul idaresinden alınıp girilecek)
5.Etkinleştir.
Not:Etkin ise önce devre  dışı bırakılıp sonra etkinleştirme yapılacak.
  1. Pillerinin takılı ve tam dolu olduğunu,
  2. Kumandanın çalışma mesafesinde kullanıldığını,
  3. İlgili sürücünün düzgün çalıştığını kontrol edin ve cihaz ile gelen kitapçığı inceleyin.
LED ekran parlaklık seviyesi yeterince açık olduğunu kontrol ediniz.
  1. Gücün geldiğini,
  2. Kablo bağlantılarını,
  3. Cihaz üzerinde kumanda karşılık sensörünü etkileyen faktörlerin var olduğunu kontrol ediniz.

Sorun devam ediyorsa FATİH Çağrı Merkezine 444 7 555 bildirin.

Sabit diskinize yazılmış olan veri işletim sistemi altında sistem araçlarında "Defragment" aracılığıyla yeniden bütünleştirilebilir. Sabit diskin performansını aşağıya çekebileceğinden virüs taraması yapmanız da oldukça önemlidir.

Bios bilgilendirmede sabit disk görünmüyor.

  1. Sabit diskin ayarlarını kontrol ediniz.
  2. Sabit disk bozulmuş olabilir.

Sorun devam ediyorsa FATİH Çağrı Merkezine 444 7 555 bildirin.

  1. LED ekran ses seviyesini,
  2. Ses sürücüsünün ve de uygulamasının kurulumunu,
  3. Hazır beklet modunu,
  4. LED ekran ve Etkileşimli Tahta Bilgisayarı üzerindeki portlara kulaklık/hoparlör takılı olmadığını,
  5. Harici bir hoparlör kullanma durumunda kablo bağlantılarının doğru yapılıp yapılmadığını
  6. Etkileşimli tahta bilgisayarının sesi açıklığı (sağ alt köşedeki ses simgesinden ses seviyesi) kontrol ediniz.
  1. Oynatma ve kaydetme sesinin seviyesini ayarlayın,
  2. Kaydeden kaynağını kontrol ediniz.

Sorun devam ediyorsa FATİH Çağrı Merkezine 444 7 555 bildirin.

Milli Eğitim Bakanlığı Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğünün yazısı için lütfen Tıklayınız.
ET arıza durumlarında okulların sorunu iletmesi gereken vestel çağrı merkezi numaraları: 0 850 222 48 70- 0 850 222 41 23. Sorunlar için öncelikle bu numaraların aranması ve çağrı kaydı açılması, soruna 2 gün içinde müdahale başlamadıysa ilçe koordinatörüne durumun bildirilmesi gerekmektedir.
İki iş günü içerisinde müdahale başlamadı ise ilçe koordinötörünü bilgilendiriniz. 
Arızayı bildirdiğiniz süreyi kaydederek, Faz-2 Etkileşimli Tahtalar için sözleşmenin;
"16.7.2.1. Malın tamir süresi en fazla 10 iş günüdür. Bu süre mala ilişkin arızanın yükleniciye veya yetkili servise bildirildiği tarihinden başlar. Malın arızasının 10 iş günü içerisinde giderilememesi halinde yüklenici tamir sonuna kadar benzer özelliklere sahip başka bir malı idareye tahsis eder.
16.7.2.2. Malın İdareye teslim edildiği tarihten itibaren, kullanım hataları dışında yukarıda belirlenen garanti süresi içinde kalmak kaydıyla, bir yıl içerisinde; aynı arızanın 2'den, fazla tekrarlanması veya farklı arızaların 4'tan, fazla meydana gelmesi veya belirlenen garanti süresi içerisinde farklı arızaların toplamının 6'dan fazla olması ve bu arızaların maldan yararlanamama sonucunu ortaya çıkarması durumunda, yüklenici mali değiştirmekle yükümlüdür. Ancak, malın birden fazla üniteden oluşması halinde yüklenici, sadece arızanın meydana geldiği ünite veya üniteleri değiştirmekle yükümlüdür.
16.7.3. Yüklenicinin sözleşmede hüküm altına alınmış olmasına rağmen; bakım ve onarım yükümlülüğünü yerine getirmekten imtina etmesi veya gecikmeli olarak yerine getirmesi nedeniyle malda oluşacak zarar ve hasarların giderilmesinden Yüklenici sorumludur. Yüklenicinin bakım ve onarım yükümlülüğünü tam veya zamanında yerine getirmemesi sebebiyle malın onarımı imkansız hale gelmişse ve bu durum garanti kapsamı dışında ise Yüklenici, malın aynısını ücretsiz temin etmekle yükümlü olacaktır.
16.7.4. Malın tamir süresi 30 günü geçmesi halinde teknik şartnameye uygun yenisi ile değiştirilecektir." maddeleri gereğince işlem yapılacaktır.
 
Güncel etkileşimli tahta garanti harici işlemler ve fiyat listesi için Tıklayınız.
1.faz tahtalar için (Windows 7) "Microsoft Security Essentials" yazılımını kurmanız önerilir. Ücretsiz ve süresiz olarak koruma sağlar.
2.faz tahtalar için (Windows 8.1 ve 10) Windows Defender bilgisayarlarda kurulu haldedir. Ayrıca anti-virüs kurmanıza gerek yoktur.
Okuldaki tüm Etkileşimli Tahtalar ve idari bilgisayarlar kontrol edilecek.Elle IP adresi verilenler Otomatik IP yapılandırması yapılacak.

TABLET

Tablet açılıp herhangi bir internete bağlandıktan sonra tablet kendisini otomatik olarak güncelleyip sorun çözüme kavuşuyor
Aktivasyon işlemi yapılamıyorsa alınan hata koduna uygun olan işlemi yapınız.

EBA.001: İşlem başarılı,
EBA.002: TC kimlik numarası hatalı
EBA.003: Parametre Hatası
EBA.004: Ip token sorgulamaya yetkili değil
EBA.005: Parametre Hatalı
EBA.006: İşlem hatalı
EBA.007: Oturum adı ve/ya şifresi hatalı
EBA.008: Veri tabanına veriler kaydedilirken hata oluştu
EBA.012: Web servisten yanıt gelmiyor
EBA.013: Şifre ve TC kimlik numarası uyumsuz
EBA.017: TC kimlik numarası ve/ya seri numarası daha önce kayıtlı
EBA.021: Tablet kullanıcı adı şifresini 5 defadan fazla hatalı girdiniz, En az 1 saat bekledikten sonra tekrar giriş yapabilirsiniz.
E-tab 4 garantisi 1 Mayıs 2018 itibari ile bitmiştir.Sevise gönderilen tabletlerden ücret alınacak.
E-tab 5 garantisi 2019 yılında dolacak.Garantisi devem ediyor.Ücret alınmayacak.
Servise gönderilecek arızalı tabletler için yapılması gerekenler
  1. Okullar pybs üzerinden tablet arıza kaydı bırakacak.
  2. Burada üretilen kod ile MNG kargoya gidecek
  3. TELPA İstanbul servisine gönderecek.
Servisten dönen Etab-5 TBS'lerinin  Ana kartının değişmesi durumunda İnfoline MDM'li cihazlarınızı kullanabilmek için, servisten dönen ve yapılan iş ve işlemleri gösteren  bilgi formu ile birlikte  ( mdm@eba.gov.tr ) adresine mail atılması ve bu şekilde tablet aktivasyon iptali için başvuru yapılması gerekmektedir.
Tutanak karşılığında teslim alınacaktır.Hemen akabinde okul idaresi tablet aktivasyon iptal formunu düzenleyip tarayıp okulun resmi mail adresinden btkoordinator16@meb.gov.tr adresine gönderecektir.

Ağustos 2015-2695 Sayılı Yönerge
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Öğretmen ve Öğrencinin Yer Değişikliği Öğretmenin yer değişikliği
MADDE 7
-(3) Öğretmenin istifa etmesi, emekli olması, Bakanlık dışında bir kuruma geçmesi ya da herhangi bir sebepten dolayı görevden alınması ve benzeri durumlarda, TBS okula teslim edilir. Bu TBS'ler diğer yedeklerle birlikte okulun bağlı bulunduğu il/ilçe MEM ambarlarında muhafaza edilir.
Mezun olan öğrencilerin tabletlerinde arıza olması durumunda ücretini kendileri karşılamak şartıyla servise götürüp gerekli yazılımsal veya donanımsal arızaların onarılmasını sağlayabilir.

Tablet Bilgisayarların kullanımına ilişkin ayrıntılı bilgi için Ağustos 2015 tarihinde yayınlanan 2695 sayılı Tebliğler Dergisi'ndeki Millî Eğitim Bakanliği Eğitimde FATİH Projesi Kapsamında Dağıtımı Yapılacak Tablet Bilgisayar Setlerine İlişkin Usul ve Esaslar Yönergesi için tıklayınız.

General Mobile E-tab 5 Kullanım Kılavuzuna ulaşmak için tıklayınız.

Kurumlar arasında tablet ihtiyacını karşılamak için İl Milli Eğitim Müdürlüğü' nden veya İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü'' den gelen yazı doğrultusunda yapılacak kurumlar arasındaki nakil işlemlerinde "Tablet Teslim Tesellüm Tutanağı" kullanılacaktır. Tablet Teslim Tesellüm Tutanağı' 2 nüsha hazırlanacak olup, biri teslim alan kurumda diğeri ise teslim eden kurumda kalacaktır. Teslim eden kurum Tablet Teslim Tesellüm Tutanağı' nı DYS üzerinden üst yazı ile gönderecektir.
Tablet Teslim Tesellüm Tutanağı için tıklayınız.

Tablet bilgisayar verilmeden önce PYBS üzerinden "TC Kimlik No" ile sorgulama yapılarak, kişinin üzerine tablet olup olmadığının tespit edilmesi gerekmektedir. Eğer üzerinde kayıtlı bir tablet yok ise okulda bulunan tabletlerden, "Tablet Teslim Tutanağı" 1 nüsha okulda, 1 nüsha ise tableti alan öğretmen/öğrenci de kalacak şekilde 2 nüsha halinde doldurularak tablet teslim edilebilir. Teslim sırasında öğretmen/öğrencinin tablet aktivasyonu yapılmalıdır.

Öğretmen tablet aktivasyon şifresi almak için ilk önce EBA girişi yapması gerekmektedir. EBA girişi yaptıktan sonra isminin üzerine tıklayıp açılan menüden "Tablet Aktivasyon ve USB Şifresi" ni seçmelidir. Açılan sayfada oluşturmak istediği şifreyi 2 kere girip, Seçeneklerden "Tablet Aktivasyon Şifresi İçin"  i seçmesi gerekmektedir. Daha sonra da "Şifre Değiştir" e tıklayarak tablet aktivasyonu şifresini hazır hale getirebilmektedir.
Öğrenci tablet aktivasyon şifresi almak için ilk önce EBA girişi yapması gerekmektedir. Eba girişi yaptıktan sonra sağ üstteki isminin üstüne tıklayarak "Tablet Aktivasyon Şifresi" ni seçmesi gerekmektedir. Açılan sayfada öğrenci kendi aktivasyon şifresini kendi oluşturur. Oluşturduğu şifre ile tabletini aktif edebilir

Kurumun resmi e-posta adresinden btkoordinator16@meb.gov.tr adresine e-posta atarak şifre talebinde bulunabilir. Şifre güvenliğini sağlamak okul yöneticilerinin sorumluluğundadır.

Tabletin kaybolması veya çalınması durumunda, okul idaresi ve tablet sahibi tutanak tutması gerekmektedir. Hazırlanan tutanak, renkli taratılarak  pybs.eba.gov.tr adresinden giriş yapılarak Kayıp/Çalıntı bölümden sisteme yüklenmesi gerekmektedir.

İl içi tablet nakil işlemi gerçekleştirmek için gerekli adımlar için tıklayınız..

İl dışı bir okula tablet bilgisayar göndermek için "İl Dışı Tablet Nakil" dosyasının doldurularak btkoordinator16@meb.gov.tr adresine okulun resmi e-posta adresinden gönderilmesi gerekmekdir.

Öğretmen eğer il içi bir okula tayin oldu ise öğretmen tablet bilgisayar sistemi ile yeni okuluna gider. Kurum "İl içi tablet nakil işlemleri nasıl yapılır?" yazısını okuyarak tablet bilgisayar öğretmenin yeni kurumuna aktarılması gerekmektedir.

Öğretmen eğer il dışı bir okula tayin oldu ise öğretmen tablet bilgisayar sistemi ile yeni okuluna gider. Kurum "İl Dışı Tablet Nakil" dosyasını doldurarak btkoordinator16@meb.gov.tr adresine resmi e-posta ile gönderir.

Öğrenci eğer il içi bir okula nakil oldu ise "İl içi tablet nakil işlemleri nasıl yapılır?" başlığını okuyarak tablet bilgisayar o kurumlara aktarılması gerekmektedir.

Öğrenci eğer il dışı bir okula nakil oldu ise "İl dışı tablet nakil işlemleri nasıl yapılır?" başlığını okuyarak tablet bilgisayar o kurumlara aktarılması gerekmektedir.

Tablet Bilgisayarların kullanımına ilişkin ayrıntılı bilgi için Ağustos 2015 tarihinde yayınlanan 2695 sayılı Tebliğler Dergisi'ndeki Millî Eğitim Bakanlığı Eğitimde FATİH Projesi Kapsamında Dağıtımı Yapılacak Tablet Bilgisayar Setlerine İlişkin Usul ve Esaslar Yönergesi'nin Üçüncü Bölüm "Öğretmen ve Öğrenci Yer Değişikliği" başlığının incelenmesi gerekmektedir.

Hayır. Öğretmen veya Öğrencinin üzerinde kayıtlı bir tablet bilgisayar sistemi varken bunu iade edip, yeni tablet bilgisayar sistemi alamaz.

Tablet bilgisayar sisteminin güncel fiyat listesine pybs.eba.gov.tr adresinde "Kayıp/Çalıntı Talimatı ve Yeni Tablet Seti Satın Alma" bölümünden ulaşabilirsiniz.

Devlet Okulundan Ayrılıp Özel okullara  veya yaygın eğitime  kaydını aldırmış  Öğrenciden Tableti  alınmayacak ancak ilgili yazı doğrultusunda öğrenciye ve veliye tablet bilgisayarın donanım garantisinin devam edeceği ancak tüm tamir süreçlerinin kullanıcı sorumluluğunda olacağı bilgisini içeren bir tutanak tutulacaktır.
İlgi yazı için tıklayınız.
 

Millî eğitim bakanlığı eğitimde fatih projesi kapsamında dağıtımı yapılacak tablet bilgisayar setlerine ilişkin usul ve esaslar yönergesine göre :

Garanti kapsamı dışında kalan kullanıcı hatası durumlarında yükümlülük kullanıcıya aittir.

Tablet Bilgisayar Seti, okul tarafından http://pybs.eba.gov.tr  arıza kaydı bırakılarak servise gönderilir.

 Servisin değerlendirmesine göre, Kullanıcının yeni bir TBS satın alması gerektiği durumlarda; http://pybs.eba.gov.tr internet adresinden tablet bilgisayar ihtiyaç formu doldurulur. Bu durumda, TBS Yönetim Yazılımını da içeren yeni bir TBS yüklenici tarafından ücret karşılığı sağlanır.

TBS'lerin kullanıcılara tesliminden sonra yeniden aktivasyon işlemlerine başlanır.

Servisin değerlendirmesine göre, Kullanıcının yeni bir TBS satın alması gerekmediği durumlarda;

Durum, kullanıcı hatası kapsamında değerlendirilir ve garanti tarafından ücretsiz onarımı yapılmaz. Bu tarz durumlarda ürünün ücretli onarımı yapılacağını bilerek servis işlemi başlatılır.

Ekran kırılması kullanıcı hatası kapsamında değerlendirilir ve garanti tarafından ücretsiz onarımı yapılmaz. Bu tarz durumlarda ürünün ücretli onarımı yapılacağını bilerek okul tarafından http://pybs.eba.gov.tr  arıza kaydı bırakılarak  servise gönderilir.

Tablet Aktivasyon İptal Formu tabletin dağıtımın yapıldığı okul müdürlüğü tarafından eksiksiz bir şekilde doldurulup, imzalandıktan sonra taranarak btkoordinator16@meb.gov.tr adresine mail olarak gönderilir. Not : Tablet Aktivasyon İptal Formu kesinlikle mühürlü olmak zorundadır.
EBA.001: İşlem başarılı,
EBA.002: TC kimlik numarası hatalı
EBA.003: Parametre Hatası
EBA.004: Ip token sorgulamaya yetkili değil
EBA.005: Parametre Hatalı
EBA.006: İşlem hatalı
EBA.007: Oturum adı ve/ya şifresi hatalı
EBA.008: Veri tabanına veriler kaydedilirken hata oluştu
EBA.012: Web servisten yanıt gelmiyor
EBA.013: Şifre ve TC kimlik numarası uyumsuz
EBA.017: TC kimlik numarası ve/ya seri numarası daha önce kayıtlı
EBA.021: Tablet kullanıcı adı şifresini 5 defadan fazla hatalı girdiniz, En az 1 saat bekledikten sonra tekrar giriş yapabilirsiniz.

AĞ ALTYAPI

Access Point Işığının Renklerine Göre Açıklamaları

YEŞİL : AP sağlıklı çalışıyor, kontrolcüye kaydolmuş ve AP'ye herhangi bir istemci bağlanmamış. Normal.

YANIP SÖNEN YEŞİL : AP açılış durumunda..

MAVİ : AP sağlıklı çalışıyor, kontrolcüye kaydolmuş ve AP'ye en az bir istemci bağlanmış. Normal.

YANIP SÖNEN MAVİ : AP yazılım güncellemesi aktif.

KIRMIZI : AP yapılandırma kurtarma durumunda. Sürekliliği devam ediyorsa AP arızalı.

YANIP SÖNEN KIRMIZI : Ethernet bağlantısı aktif değil; kablolama sorunu olabilir.

SABİT KIRMIZI : AP yazılım hatası; AP gücü kesilip tekrar verilmeli (Ethernet kablosu çıkarılıp takılmalı), tekrarlanıyorsa AP arızalı.

MAVİ, YEŞİL ve KIRMIZI DÖNÜŞÜMLÜ : Yetersiz güç girişi; kablolama göz ile kontrol edilmeli, sorun yoksa AP arızalı.

YEŞİL, KIRMIZI ve TURUNCU DÖNÜŞÜMLÜ : Merkezi kontrolcüye bağlanılmaya çalışılıyor.

İlk önce bilgisayar laboratuvarına gelen Fatih Projesi internet prizinden bilgisayar laboratuvarında bulunan switch(ler) e ara kablo (mavi UTP) ile fiziksel bağlantının durumu kontrol edilmeli. Bağlantı var ve doğru bir şekilde yapılmış ise 444 7 555 nolu telefon aranıp  laboratuvarda  bulunan Fatih Projesi internet prizlerinin üzerindeki etikette yer alan numaralar da belirtilerek arıza kaydı bırakılmalı, ardından arıza kaydı bırakılırken kullanılan bilgiler, okulun resmi eposta adresinden btkoordinator16@meb.gov.tr eposta adresine, eposta olarak gönderilmelidir.
 
Acces Point şifresi değişimi sadece bakanlığın kontrolünde olduğundan okul tarafından değiştirilemez.
Fatih Projesi interneti sadece tek IP aldığı için bilgisayar laboratuvarındaki uçlar hariç birden fazla bilgisayara paylaştırılamaz.  Fatih Projesi interneti paylaştırılmış olsa bile sadece ilk açılan bilgisayar internete girebilir.
Ağ altyapı arızasında 444 7 555 nolu telefon aranıp arıza kaydı bırakılır.
Öncelikle sistem odasında bulunan elektrik panosu kontrol edilmedilir. Panodan sigorta atması sonucu o prizi besleyen sigorta devre dışı kalmış olabilir. Böyle bir durum var ise şalter kaldırılıp elektrik akışı yeniden sağlanabilir. Bu durum sürekli şalter atması şeklinde devam ediyorsa veya şalterlerin hepsinin açık olmasına rağmen prize elektrik gelmiyorsa 444 7 555 nolu telefondan arıza kaydı bırakılmalıdır.

BTR ÖĞRETMENLİĞİ

Üzerlerinde asaleten, vekâleten veya geçici görevlendirmeyle yöneticilik görevi bulunanlar, valilik oluruyla başka bir görev için görevlendirilenler bu görevlerinden ayrılmadıkları sürece Fatih Projesi BT Rehberliği görevi alamazlar.(Kaynak: Yegitek 30.12.2015 tarih ve 13507730 sayılı yazının 7. maddesi)
Fatih Proje kapsamında kurulan donanımların ve Eğitim Bilişim Ağı (EBA) üzerinden sağlanan ders içeriklerinin öğretmen ve öğrencilerimiz tarafından etkin bir şekilde kullanımı için onlara rehberlik etmek için görevlendirilen öğretmenlere Fatih Projesi Bilişim Teknolojileri Rehber öğretmeni denir.
1. Görevlendirmeler sadece Fatih Projesi kapsamında donanım kurulumları yapılan okullara aşağıdaki öncelik sırasına göre yapılacaktır;

a) Etkileşimli tahtaları kurulmuş, ağ altyapısı tamamlanmış, internet erişimi sağlanmış ve tablet bilgisayarları dağıtılmış okullar,

- Öncelik bu okullara yapılacaktır.

b) Etkileşimli tahta kurulumu yapılmış olmak şartıyla, proje kapsamındaki diğer donanımları tamamlanmamış okullar,

- a maddesindeki okullar tamamlanınca bu maddedeki okullara görevlendirme yapılacaktır.

Şube sayısı 8'den az olan okullar öncelikli olarak değerlendirilmeyecek bu okulların sorumluluğu aynı ilçe içerisinde görevlendirilen öğretmenlere eşit şekilde dağıtılacaktır.

(Kaynak: Yegitek 30.12.2015 tarih ve 13507730 sayılı yazının 1. maddesi)
FP-Btr olarak Görevlendirilen öğretmenler, mevzuatı gereği yürütmek zorunda oldukları ders görevini yerine getirdikten sonra kalan zamanda bu görevi yürütecektir.
 (Kaynak: Yegitek 30.12.2015 tarih ve 13507730 sayılı yazının 3. maddesi)
FP-Btr olarak görevlendirilen öğretmenin yerine ücretli veya başka bir öğretmen talep etme yoluna gidilmeyecektir.(Kaynak: Yegitek 30.12.2015 tarih ve 13507730 sayılı yazının 3. maddesi)
FP-Btr görevi Bilişim Teknolojileri öğretmenleri tarafından yürütülür. (Kaynak: Yegitek 30.12.2015 tarih ve 13507730 sayılı yazının 4. maddesi)
Bilişim teknolojileri öğretmeni bulunmaması veya rehberlik ihtiyacının mevcut bilişim teknolojileri öğretmeni/öğretmenleri tarafından karşılanamaması durumunda kendi branşlarında ders açığı oluşturmayacak şekilde sırasıyla istekli diğer branş öğretmenlerinden;

a) Mezuniyet alanı itibarı ile bilişim teknolojileri öğretmeni olarak atanabilecek olanlar,

b) "Fatih Projesi Eğitmenliği" görevini Bakanlık onayı ile en az 6 (altı) ay süre ile yürüttüğünü belgelendiren öğretmenler,

c) Bilişim teknolojileri alanında doktora yapan öğretmenler,

d) Bilişim teknolojileri alanında tezli veya tezsiz yüksek lisans yapan öğretmenler,

e) Fatih Projesi kapsamında yürütülen merkezi hizmetiçi eğitim faaliyetlerinde eğitim görevlisi olarak en az 100 saat görev alan öğretmenler,

f) "Bilişim Teknolojileri Rehberliği Kursu" nu başarı ile tamamlayan öğretmenler, 

Fatih Projesi BT rehberliği görevini yürütebilirler.

(Kaynak: Yegitek 30.12.2015 tarih ve 13507730 sayılı yazının 4. maddesi)
Yegitek 30.12.2015 tarih ve 13507730 sayılı yazının 5. maddesi gereği Branşı "Sınıf Öğretmenliği" olan öğretmenlere Fatih Projesi BT Rehberliği görevi verilmeyecektir. Ancak Sınıf Öğretmeninin norm fazlası olması ve 4. Maddede sayılan şartlardan en az birini taşıması halinde görev verilebilecektir.
Fatih Projesi BT Rehberliği görevi valilik onayı ile her yıl I. ve II. öğretim dönemi olmak üzere yılda iki kez yapılacaktır. Yarıyıl ve yaz tatillerinde görevlendirme yapılmayacaktır.(Kaynak: Yegitek 30.12.2015 tarih ve 13507730 sayılı yazının 11. maddesi)
Görevlendirilen öğretmene Bt rehberliği görevi yürüttüğü günler haricinde nöbet görevi verilebilecektir.
Yegitek 30.12.2015 tarih ve 13507730 sayılı yazının son paragrafı gereği Millî Eğitim Bakanlığı Yönetici ve Öğretmenlerinin Ders ve Ek Ders Saatlerine İlişkin karar'ın 16. Maddesi hükmü gereğince 18 saat ek ders ücreti kadrolarının bulunduğu okul tarafından ödenecek şekilde yapılacaktır. Ücretler haftalık olarak dengeli dağıtılması gerektiğinden 4+3+4+3+4 olarak hesaplanır. Ayrıca nöbet görevi verilmiş ise o ücreti de alır.
Destekleme ve Yetiştirme Kursu kılavuzu Genel Esasların 1.6 maddesinde;
"DYK'larda öncelikle ilçede kadrolu çalışan öğretmenler, kadrolu öğretmenin ihtiyacı karşılamaması durumunda ilçe tarafından çalışmasına onay verilen ücretli öğretmenler görevlendirilir." denilmektedir. Buna göre btr öğretmenleri Destekleme ve Yetiştirme Kursunda görev alabilirler.
Yegitek 30.12.2015 tarih ve 13507730 sayılı yazının 7. maddesi gereği Ücretli ve aday öğretmenlere Fatih Projesi BT rehberliği görevi verilmez.

HİZMETİÇİ EĞİTİM

Etkileşimli Sınıf Yönetimi (ESY) Kursunu başarı ile tamamlayan öğretmenler ekteki formu doldurup, imzalayıp, okul müdürüne imzalatıp, mühürletip sorumlu BTR veya Fatih Projesi Eğitmenine ulaştırması gerekir.

EK-1: ETKİLEŞİMLİ SINIF YÖNETİMİ EĞİTİMİ DERS İŞLENİŞİ GÖZLEM FORMU
Eğitimlere http://mebbis.meb.gov.tr (Hizmetiçi Eğitim Modülü) adresinden başvuru yapabilirsiniz.
Uzaktan eğitimlere başvurduğunuzda okul, ilçe, il onayı olmadan doğrudan ilgili birime düşer. İlgili birim ve Öğretmen Yetiştirme ve Geliştirme Genel Müdürlüğünün son onayından sonra elektronik onay süreci tamamlanmış olur. Resmi onayın alınmasından sonra SMS bilgilendirmesinin yapılması ve Öğretim Yönetim Sistemine (LMS) Kullanıcıların aktarılması işlemi ile onay süreci tamamlanmış olur.
Fatih projesi kapsamındaki uzaktan eğitimler http://lms.eba.gov.tr adresi üzerinden yürütülmektedir. Bu adrese EBA şifrenizle girip "eğitimlerim" bölümünden size atanan eğitimleri takip edebilirsiniz.

Farklı zamanlı (asenkron) uzaktan eğitimler zaman ve mekandan bağımsız olup belirtilen günler içerisinde istediğiniz saatlerde girebilirsiniz. Eş zamanlı (Asenkron) eğitimlere ise belirtilen gün ve saatlerde girilir. Aksi belirtilmediği takdirde FATİH Projesi kapsamında şu an için Farklı zamanlı (asenkron) eğitimler yapmaktayız.

Farklı zamanlı (Asenkron) uzaktan eğitimleri istediğiniz saat takip edebileceğiniz için diğer görevleri ve eğitimleri etkilemez.
Eğitim süresi, sınav hakkı, eğitimi tekrar edebilme durumu eğitimlere göre değişmektedir. Bu bilgiler eğitim paketi içerisinde belirtilir. Eğer tek sınav giriş hakkı var ise başka sınav hakkı verilemez. Tedbir amaçlı bu tür durumlarda diz üstü bilgisayarla sınav girmeniz elektrik kesintisinden mağdur olmamanızı sağlayacaktır. Bu tedbirleri kursiyerler kendileri almak durumundadır.
Eğitimlerde sınav var ise geçme notu şu an için 45 tir.
Evet sertifika alabilirsiniz.Ancak https://mebbis.meb.gov.tr/ girişi yapıp buradan Hizmetiçi Eğitim MODÜLÜ gidip Faaliyet İşlemlerinden e-Sertifika alanında sertifika çıktısı alınabilir.
Eğitim sonunda katılım durumu ve sınav notlarını takip eden hafta içerisinde MEBBİS sistemine işlenmektedir.
Eğitim programı içinden "eğitmene sor" bölümünden veya LMS sistemi üzerinden "Danışmana" veya "Eğitmene" mesaj yolu ile sorarak destek alabilirsiniz.
Fatih projesindeki uzaktan eğitimlere lms.eba.gov.tr adresinden girebilirsiniz. Ayrıca http://e-hizmetici.meb.gov.tr/ adresinden de giriş yapabilirsiniz. Yine eğitime alınan kursiyerlere eposta ve sms ile bilgi verilmektedir lütfen kontrol ediniz.
Uzaktan eğitimin hangi yöntemle olduğu eğitim içerisindeki yönergelerde belirtilir. Genellikle zaman ve mekandan bağımsızdır. Yani belirtilen tarihler içerisinde herhangi bir zamanda eğitimi tamamlayabilirsiniz.
Uzaktan eğitim zaman ve mekandan bağımsız bir eğitim olduğu için görevli izinli sayılmazsınız.
  1. Fatih Projesi BTnin ve İnternetin Bilinçli ve Güvenli Kullanımı Kursu
  2. Fatih Projesi Etkileşimli Sınıf Yönetimi Kursu
  3. Ağ Altyapısı Semineri
  4. Teknoloji Destekli Matematik Eğitimi Kursu

EBA İÇERİK

Bir Ücretli öğretmenin  MEBBİS ve EBA Şifresialabilmesi için öncelikle E-Okul sistemine kaydının yapılması lazımdır. Bunun için çalıştığı kurumun öğretmeni E-Okul sistemine tanımlaması gerekmektedir. Kurumlarda E-Okul sistemine giriş hakkı Kurum Müdürlerinindir. Müdürler sisteme giriş yaparak ilgili öğretmene ders ve sınıf tanımlaması yaparlar. Öğretmen tanımlama işlemini aşağıda basamaklar halinde bulabilirsiniz
  • Müdür tarafından https://e-okul.meb.gov.tr adresinden E-okul'a giriş yapılır.
  • Sol taraftaki menüden Kullanıcı İşlemleri > Tanımlama Bilgileri ne basılır.
  • Açılan "Kullanıcı Tanımlama Bilgileri" ekranında sol üstteki artı butonuna basılır.
  • Burada yeni bir kullanıcı (öğretmen) bilgileri giriler. En alttaki şifre bölümünden ise geçici bir şifre oluşturulur ve KAYDET butonuna basılır.
Buraya kadarki işlemler sonucunda öğretmen için E-Okul'a tanımlama yapılmış olur. Burada oluşturulan geçici şifre aynı zamanda öğretmenin MEBBİS Şifresidir. E-Okul'da oluşturulan geçici şifrenin öğretmen tarafından kalıcı şifreye dönüştürülmesi gerekmektedir. Bunun için;
  • http://www.eba.gov.tr adresini giriş yapılır.
  • Sağ üstteki GİRİŞ'e basılır.
  • Açılan ekranın sağ alt tarafındaki MEBBİS Kullanarak Şifre Oluştur / Yenile 'ye basılır.
  • Bu ekranda Kullanıcı adı: TC No, Şifre: Geçici E-Okul şifresi yazılır ve GİRİŞ'e basılır.
  • Açılan ekranda yeni MEBBİS Şifresi oluşturulur ve ŞİFREYİ YENİLE 'yeve ardından da EBA'ya Dön 'e basılır.
  • Açılan EBA ekranında Sağ üstteki GİRİŞ'e basılır.
  • EBA Giriş ekranında TC No ve yeni oluşturulan şifre ile EBA 'ya giriş yapılır.
Özel okul öğretmenleri E-Okul kullanıcı adı ve şifreleriyle EBA' ya giriş yaparak kullanabilmektedir. Öğretmenin EBA' ya giriş yapabilmesi için E-Okul kullanıcı adının, TC Kimlik Numarası olması gerekmektedir. TCKN dışında tanımlanan kullanıcı adları ile EBA ya giriş yapılamamaktadır.

Özel okul öğrencileri EBA şifresi alamadıkları için EBA'nın şifresiz kullanılabilen alanlarına erişebilmektedir.
EBAKOD Öğretmenlerin sınıfta öğrenci karşısında MEBBİS bilgilerini yazmamaları için, öğretmenlerin dersten önce EBA ya girerek kendilerinin oluşturduğu koddur.

Öğretmen  MEBBİS bilgileri ile    EBA'ya giriş yapdıktan sonra, sağ üst köşede ismine tıklar, açılan menüde EBAKOD oluştuştura tıklar.


Sistem tarafından 15 dakika içinde EBA'ya giriş yapmanıza izin verecek tek kullnımlık EBAKOD ekranda görüntülenir.  Şekil_2


Önerimiz EBAKOD'u dersten 10 dakika önce öğretmenler odasında bilgisayardan  yada cep telefonundan EBA'ya giriş yaparak oluşturması ve telefonuna veya kağıda yazarak kaydetmesi, sınıfta da yazdığı bu kodla EBA'ya giriş yapması.
EBA Kod'u oluşturduktan sonra 15 dakika içinde EBA'ya girş yapabilirsiniz. EBA'ya giriş yaptıktan ders içinde bir daha EBA'ya giriş yapmanıza gerek 

Haber ve etkinlik paylaşabilmek için öncelikle EBA'ya giriş yapmanız gerekmektedir. Giriş yaptıktan sonra sayfanın sağ alt köşedeki   kırmızı +  simgesinin üstüne mouse okunu götürdüğünüzde  "İçerik Paylaş" butonuna tıklayarak istediğiniz içeriği paylaşabilirsiniz.
Şekil-1 

Mezun öğrenciler maalesef EBA'ya giriş yapamamaktadır. Şifresiz bölümdelerden yararlanabilirler.
EBA videolar bölümünde video nun altında "İNDİR: Videoyu İndir"  tıklayarak indirebilirsiniz.

Bazı Videolarda vdeo içinde kullanılan eklentileride indirebilrmeniz için videonun altında "Eki İndir" tıklayınız

Örnek video;
http://www.eba.gov.tr/video/izle/235952a9abb7ce68940528a0e7d130fedbdf32d09c001
 

Videolarda kullanılan Materyalleri Bilgisayara İndirme ve Bilgisayarda Kullanma Kılavuzu İçin Tıklayınız


EBA DERS modülündeki video ve içerikler telif açısından indirilememektedir.

ERİŞİM

Okul müdürü aşağıdaki ek belgelerle ve üst yazı ile Türk Telekom'a şahsen başvuru yapması gerekir.
Ek-1
Ek-2
Ek-3
 
Aşağıdaki adımlar uygulanması sorunu giderecektir.
1.Ağ ve paylaşım merkezi
2.Bağdaştırıcı ayarlarını değiştirme
3.Wi-Fi
4.Devre dışı bırak (Kullanıcı Adı:EBAAdmin  Şifre:Okul idaresinden alınıp girilecek)
5.Etkinleştir.
Not:Etkin ise önce devre  dışı bırakılıp sonra etkinleştirme yapılacak.
Okuldaki tüm Etkileşimli Tahtalar ve idari bilgisayarlar kontrol edilecek.Elle IP adresi verilenler Otomatik IP yapılandırması yapılacak.
1) Okul Kurum Kodu
2) Okul Tesis Kodu
16.00.000.01.K2.22
(Açıklama: Okulun giriş kapısında yazan 7 rakamlı kod,Son altı rakam ise odanın girişinde yazan kod)
3)Giriş Uç Kodları: A35 A36 gibi
4)BT Sınıfından sorumlu Bilişim Teknolojileri Öğretmeni veya Müdür Yardımcısının Adı Soyadı ve Cep Telefonu
5)Bilgilerin eksiksiz yazılarak okulun  .....@meb.k12.tr uzantılı resmi mail adresinden  btkoordinator16@meb.gov.tr 
mail atılması 
 
  • Okul adı değişikliğinde,  VKN(Vergi Kimlik No) aynı kalırsa ilgili okul  resmi unvan değişikliğini, İl Milli Eğitim Müdürlüğü Yenilik ve Eğitim Teknolojileri bölümüne İlçe MEM aracılığıyla  «üst yazı» ile bilgilendirir.
 
  • Okul adı değişikliğinde,  VKN(Vergi Kimlik No) değişmesi durumunda ilgili okul  ekteki devir formunu doldurarak, İl Milli Eğitim Müdürlüğü Yenilik ve Eğitim Teknolojileri bölümüne İlçe MEM aracılığıyla ıslak imzalı nüshasını gönderir. Devir formu için tıklayınız.
  • Okul devresi iptal edilecek bina; MEB'e ait kurumlar tarafından kullanılmayacaksa, ilgili okul  ekteki iptal formunu doldurarak, İl Milli Eğitim Müdürlüğü Yenilik ve Eğitim Teknolojileri bölümüne İlçe MEM aracılığıyla ıslak imzalı nüshasını gönderir. İptal formu için tıklayınız.
     
  • Okul binası Fatih Projesi kapsamında olmayan MEB'e ait bir Kamu Kurumu tarafından kullanılacaksa, ilgili okul  ekteki iptal formunu doldurarak, İl Milli Eğitim Müdürlüğü Yenilik ve Eğitim Teknolojileri bölümüne İlçe MEM aracılığıyla ıslak imzalı nüshasını gönderir. İptal formu için tıklayınız. Ayrıca mevcut binayı kullanacak yeni kurum için de MEB ADSL vb yeni tesis için standart işleyen süreçleri başlatılır.
 
  • Mevcut Fatih VPN çalışan bina Fatih Projesi kapsamında olan başka bir okula devredilmesi durumunda, ilgili okul  ekteki devir formunu doldurarak, İl Milli Eğitim Müdürlüğü Yenilik ve Eğitim Teknolojileri bölümüne İlçe MEM aracılığıyla ıslak imzalı nüshasını gönderir. Devir formu için tıklayınız. «ÇAS » (Çerçeve Abonelik Sözleşmesi) Formu Türk Telekomca devralan kuruma imzalatılacaktır.
  • A okulundan ve B okulundan  ortak imzalı «Devir Formu» doldurulup, A veya B okulu tarafından, İl Milli Eğitim Müdürlüğü Yenilik ve Eğitim Teknolojileri bölümüne İlçe MEM aracılığıyla ıslak imzalı nüshasını gönderilir. Devir formu için tıklayınız.  B okuluna da «ÇAS » (Çerçeve Abonelik Sözleşmesi) Formu Türk Telekomca devralan kuruma imzalatılacaktır.
  1. B okulu,  A Okulu için sadece ekteki devir formunu doldurarak, İl Milli Eğitim Müdürlüğü Yenilik ve Eğitim Teknolojileri bölümüne İlçe MEM aracılığıyla ıslak imzalı nüshasını gönderir. Devir formu için tıklayınız. (B okulu Fatih hattını A okuluna devir ettiği için )
  2. A okulu, eski binadaki VPN hattı için  ekteki iptal formunu doldurarak, İl Milli Eğitim Müdürlüğü Yenilik ve Eğitim Teknolojileri bölümüne İlçe MEM aracılığıyla ıslak imzalı nüshasını gönderir. İptal formu için tıklayınız. (A Okulunun eski binasının hiç kullanılmayacağı varsayılarak)
  3. A okulunun eski binası Fatih Projesi kapsamında başka bir okula devredilmesi durumunda Devir süreçleri ve evrakları başlatılır.
  4. C Binasına taşınan B Okulu için okul ağ alt yapısı yapılıp geçici kabulü yapılınca YEĞİTEK üzerinden gelecek başvuru ile eski C binasına TT VPN tesisi yapılabilir.
  • A okulu önce eski adresi için,  ekteki iptal formunu doldurarak, İl Milli Eğitim Müdürlüğü Yenilik ve Eğitim Teknolojileri bölümüne İlçe MEM aracılığıyla ıslak imzalı nüshasını gönderir. İptal formu için tıklayınız. Ardından okul, yeni adres için ekteki FATİH TT VPN hizmet formunu İl Milli Eğitim Müdürlüğü Yenilik ve Eğitim Teknolojileri bölümüne İlçe MEM aracılığıyla ıslak imzalı nüshasını gönderir. FATİH TT VPN hizmet formu için tıklayınız. (VKN(Vergi Kimlik Numarası) değişmediği için ÇAS(Çerçeve Abonelik sözleşmesi) almaya gerek yoktur)
  • okulu  ekteki iptal formunu doldurarak, İl Milli Eğitim Müdürlüğü Yenilik ve Eğitim Teknolojileri bölümüne İlçe MEM aracılığıyla ıslak imzalı nüshasını gönderir. İptal formu için tıklayınız. (A eski Binasına ne olacağı bilinmiyorsa)
 
  • B ismini almasıyla VKN değiştiyse yeni VKN belirtilerek «Fatih TT VPN Tesis Formu»  ve «ÇAS Formu» alınır.

DİĞER

ARIZA FORMU

Okullarımız aşağıdaki formu doldurup okulun resmi mail adresi üzerinden btkoordinator16@meb.gov.tr e-posta adresine göndereceklerdir.

ARIZA FORMU

OKUL İLİ

OKUL İLÇESİ

OKUL ADI

KURUM KODU

TESİS KODU

FİBER VPN Z.NO

OKUL ALT YAPISI

“FAZ1 VEYA FAZ2 şeklinde”

OKUL YETKİLİSİ
ADI SOYADI

OKUL YETKİLİSİ CEP NO

ARIZA VE AÇIKLAMASI