Binalar ile Yerleşmeler İçin Yeşil Sertifika sisteminin hayata geçmesiyle, ülkemizde sürdürülebilir yeşil binaların belgelendirilebilmesi amacıyla ilk defa yerli ve millî bir uygulama olarak hazırlanan "Yeşil Sertifika" sistemi hizmet vermeye başlamıştır.
Binaların Yeşil Sertifika başvuruları yerleşme sahibi/yetkilisi/temsilcisi adına eğitim alarak Bakanlık tarafından yetkilendirilen Yeşil Sertifika Uzmanları (YESU)'nın danışmanlığında ve uhdesinde gerçekleştirilecek olup, binaların danışmanlığını üstelenen YESU tarafından bina hakkında hazırlayacağı ilgili bütün kanıt belgeleri değerlendirme kılavuzunda belirtilen kriterlere göre hazırlayacaktır. Hazırlanmış olan bu belgeleri içeren başvuru dosyası YeS-TR üzerinden oluşturulacak ve Yeşil Sertifika Değerlendirme Kuruluşuna iletilecektir. Akabinde Yeşil Sertifika Değerlendirme Kuruluşu adına görevli Yeşil Sertifika Değerlendirme Uzmanları (YESDU) tarafından değerlendirilecek kanıt belgelerin değerlendirme kriterleri ve puanlamaları da yine kılavuzda belirtildiği şekilde yapılacaktır.
Yeşil Sertifika Bilgi Sistemi ile ilgili ayrıntılı bilgi almak için tıklayınız.